thewildrose

Alla inlägg under april 2013

Av Elizabeth - 27 april 2013 13:30

Idag fixade jag mig och drog vidare till min Gina som fyllt år.
Så det vart firande i kumlaby hos Ginas mamma med fästman, och hennes mormor och morfar.
Vi grillade och hade det supertrevligt.

Sen shottade vi lite, och dukade undan.
Sen vart det att sitta och skratta i flera timmar tills benen vart rastlösa, så jag och Gina drog ut och sprang lite utomhus.
Det var nog längesen vi skrattade så mycket!

Sen var alla väldigt trötta, så vi bestämde oss för att avsluta kvällen medan den fortfarande var otroligt bra.
Så på vägen hem sjöng vi alla till kung i baren!

Guld kväll helt enkelt!
Grattis igen Gina <3
 

Av Elizabeth - 20 april 2013 22:15

Idag vart det en lugn myslördag.
Vaknade upp och ringde N för att se om han ville med ut och gå.
15 minuter senare stod han här och vi började promenera.
Vi hade mycket att ta igen när vi gick runt sjöparken i solen.
Hector fick bada tassarna lite, men betedde sig som att vatten är äckligt och stod bara där för att se på fåglarna.

Väl hemma tog vi lite cola på balkongen och skrattade åt roliga bilder och tidningsutklipp.
Till slut åkte han hem, för han hade en del att fixa med innan kvällen, och jag började förbereda dejten med mig själv.

Så först åt jag lite gott och drack lite vin, sen tog jag med vinet och la mig i ett varmt bubbelbad, med ugglelyktan tänd.
Det vart lite hårinpackning och ansiktsmask på det också.
Sen var det bara att torka håret och lägga sig i sängen, med lite popcorn.
Sen startade jag filmen Casanova och drömde mig bort en stund.

När filmen lagom slutat smsade M att han var i garaget och hade lite tråkigt, så jag promenerade dit en sväng så han fick träffa Hector.
Så vi satt och pratade allt mellan bilar och hundar, innan jag gick hem.

Så nu är det dags för mig att sova.
Dröm sött.
 

Av Elizabeth - 4 april 2013 18:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Elizabeth - 2 april 2013 17:45

Jag trodde inte mina öron.
Jag hamnade nästan i chock.
''-Vadå tumör??''

Det är cirka en månad sen.
Jag fick höra att jag hade en eventuell tumör i livmodern.
Jag gick varje dag och funderade på hur jag skulle göra.
Vi diskuterade cellgifter och operation, och bokade in möte den 2a april(idag) för cellprovstagning.
Jag fick gå genom tankar om döden, tappa hår, och gud vet allt.
Jag har aldrig varit så panikslagen.
Jag kände mig nära döden.
Det var inte upp till mig längre.
Jag var så rädd.

Jag behövde nån som kunde hålla min hand när det var dags för undersökningen.
Mamma följde med, och jag pratade med Hamstern innan och efter.
Jag kände mig nästan traumatiserad efteråt.
Tumören visade sig vara en cysta, som dessutom brast.
Jag kände lättnad och samtidigt ilska.
''-Om det bara är en cysta, varför nämner man ens tumör?''
Jag hade undrat över detta i över en månad!

Jag är bara glad att det är över.
Syns några förändringar från cellproverna så upptäcker vi det i tid.
Jag tror det värsta var att gå och undra och fundera på allt mellan himmel och jord.

Men nu har spänningen släppt, och jag laddar upp för långpromenad med Hector och nya avsnitt av Top Gear ikväll.
Ha en magisk kväll.
Puss
 



Ovido - Quiz & Flashcards